lördag 14 augusti 2010

Så var vi igång igen då!

Den här veckan som varit så har Glorih fått haka på mig på mina promenader typ varannan dag på 3,5km. Dessa har varit lagom och sköna för mig och min kropp efter ritten så jag tar för givet att hon också uppskattade dem.
En liten baktanke var att om hon fått göra något litet i alla fall under vilan kanske det tar udden av den värsta överskottsenergin men ack vad jag bedrog mig....
Jag vet INGEN häst som kan stå och se ut att vara typ hundra år gammal och halvdöd, som Glorih kan efter att man precis klätt på henne all utrustning, för att sedan förvandlas till en riktig Duracell-kanin med hur mycket energi som helst.

Min lugna lilla skrittrunda på knappa halvmilen blev till en början just en sådan, men efter ca 1,5km så växte hornen ut på henne.
Man kan säga att skritt är för mesar helt enkelt, och när man är uppvärmd ska man göra annat, och får man inte göra annat så ska man bjuda på sitt missnöjde och förtydliga sitt missnöje med hjälp av små bocksprång, minilevader och så ska man sparka lite med bakbenen bara för att.
Man får heller inte glömma att man SKA drämma ena framhoven bestämt i backen framför sig när matte ber om en halt istället för att dumheter.
Nog är nog sa Glorih och jag fick mer än ett ont öga kan jag säga.
Jag fattade vinken och lovade att hon skulle få trava lite i morgon om hon skrittade rart och fint hem, i alla fall den sista kilometern, utan dumheter.
Sagt och gjort.
I morgon ska hon jogga lite lite granna.

Så fruktansvärt skönt att vara tillbaka i sadeln igen, även om hon kan vara en riktig liten illbatting ibland:)

Inga kommentarer: