söndag 15 augusti 2010

Lufsat litegranna

Det är kvavt som sjutton ute trots regn så det är bara att bita i det sura äpplet,inse att allt man har på sig i klädväg kommer att klibba mot huden och att man kommer svettas som en finne på bastu-VM på två röda, men har man lovat att sessan ska få jogga lite idag så har man.
Sessan självt var sådär lagomt road över det här med jogga eller "lufsa i skogen" som jag gärna vill se det som, då mitt valda tempo antagligen kändes som pensionärspromenad i turbo-humlans värld...men när det kommer till kritan så är lufsa i skogen-joggen är bättre än skritt i alla fall enligt min tjej.
Hon är rar och håller mitt valda långsamma söndagsturtempo men hon kunde bara inte låta bli att festa till stämningen lite med väl valda hopp och studs i form av skyggningar från livsfarliga saker som träd, stenar och löv som låg på grusvägen.
Hon är ju inte egentligen en istadig häst så det där är ju bara tidsfördriv från hennes sida när matte är en tråkig tråkig tråkig mes helt enkelt.
Hon fick jogga 3 kilometer idag av 8 möjliga och så red jag ut över lite stock och sten vid vår lilla dunge så att hon fick tänka till lite vart hon satte fötter och använda skallen lite.
Kändes nöjd och glad på hemvägen och skrittade finfint. Stora rejäla kliv, en skritt genom hela kroppen och hon frustade sådär nöjt som bara hon kan.

Lite kraffs i krubban och så en puss på mulen och så ut i hagen till polarna.

Inga kommentarer: