onsdag 14 april 2010

Ridtur och löparrunda

Vi tutar på för fullt.
Jag försöker hitta tillbaka till glädjen och min lilla Humla är en raring.
Igår red vi till ängarna och vi "busade" mest. Vi tränade att vänta in mina hjälper så som galoppfattning och sedan varva ner mellan varven. Det är ju så himla lätt hänt att hon blir exalterad efter att hon fått galoppera en liten snutt, att när jag väl bryter av till trav så blir hon lite spänd och slängig. Vi lallade lite fram och tillbaka mellan trav och galopp och sedan slängde vi in skritt och massor av halter och halvhalter.
Hon sköter sig allt bättre och bättre och jag litar mer och mer på henne att det inte ska bli något tok i galoppen så som bocksprång etc.
Skuttade stocken i skogen som vanligt och vi har fått kläm på det på riktigt nu.
Hela turen var jättetrevlig!

Idag så blev det naturreservatsrundan.
Jag joggade och hade henne med mig för hand.
Hon är riktigt trevlig att ha med sig när man är ute och springer och sköter sig prickfritt.
Jag har hennes huvud vid min sida och hon viker inte en tum, håller samma tempo och verkar tycka att det är ganska kul. Jag tycker att det är skönt att vara igång med den egna träningen och att jag kan kombinera träning av häst med egen träning. En tidsbesparande genväg på något vis....
Just det här med tid är ju en kuggfråga.
Jag är igång med jobbet igen och jag är ganska trött i kroppen när jag kommer hem på dagarna och det är LIVSFARLIGT att sätta sig i soffan när jag kommer hem, för gör jag det så är det så fruktansvärt svårt att komma upp ur den igen för att göra något annat tex åka till hästen. Jag lär bli ännu mörare nu i fortsättningen för i morgon kommer det första lasset på 12 000st Penséer och fler kommer det komma och alla ska ner i backen.
Bara att bita i och akta sig noga för soffan men andra ord;)


Keep on walking.

Inga kommentarer: