söndag 4 april 2010

Glorih går naken

Som sagt var har vi riktigt vårväder här nere och jag går mest runt och myser.
Livet kan vara bra härligt ibland måste jag säga!
Min Sessa smurfar runt i hagen naken nu under dagarna och mojsar sig ordentligt i lera och annat härligt man kan gnugga in i sin hårrem som häst men härligt är det att se!
Ridbanan har torkat upp fint så denna helg har det blivit ett pass på ridbanan med fokus på rena hjälperna och få servon att funka prickfritt och få bromsen att sitta precis när jag vill ha den. Gasen har ju en tendens att alltid att ligga i så vi övade att växla.
Trevligt pass måste jag säga!
Det är såååååå skönt att äntligen ha ridbanan framme!


Idag blev det ett städpass istället. Upp med vinter-täckerna på förrådet och annat elände som hör vintern till som jag inte gärna vill titta åt först nästa år.
Nu är vår och sommargrejjerna framme och jag kunde inte vara nöjdare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carro!

Får Glorih Betfor utav dig?
Jag undrar i så fall hur mycket du ger henne?

:)

/ Michaela & Ambrosia

Team Theander sa...

Hejsan Michaela!

Jo Glorih får betfor av mig.
2,5dl morgon och 2,5dl till kvällen och så 250gram vetekli delat på de där två målen och så får hon en skopa "miner blå" till kvällen också. Detta fyller hennes kvoter utmärkt om man tittar på analysen av det hö vi har. Hon äter 8-9kg hö per dygn och så har hon i princip fri tillgång på halm.

När och om vi har gjort ett litet längre pass så kan jag även spontanblanda betfor med massor av ljummet vatten och lite salt i som hon får äta/dricka eller göra vad hon vill med.

Hoppas allt är bra med er!

Michaela sa...

Okej då vet jag :)
har alltid gett Ambrosia 5 dl efter ridning varje dag.
har aldrig hört hur mycket andra ger och vad som är normalt heller så de va därför jag frågade :)

Allt är bra med oss.
Hoppas det är bra med er också :) !