tisdag 13 april 2010

Ridbanan

Igår blev det ett pass på ridbanan som faktiskt är riktigt trevlig just nu rent underlagsmässigt.
Som vanligt fokus på gas och broms men även på lösgörande och avspändhet.
Mycket skritt och en del övergångar till trav. Skritten gick riktigt bra i princip hela passet igenom och med lite extra fokus och engagemang från min sida så flöt även traven på de där stegen jag ville ha. Hon tenderar att bli lite stum i munnen och spänd i traven och jag gör så gott jag kan för att lösa just det där, ber bara om trav när hon känns avspänd i skritten och försöker bara kräva några steg/metrar i traven innan hon släpper allt och börjar springa istället. Det är ju i orken det tryter och då blir hon älgig istället jag tycker att dagens strategi funkade rätt bra så detta kommer vi jobba vidare på.

Jag har varit lite klen nu i två dagar med magont och lite matförgiftnings-symptom vilket är skittrisst. Sovit som ett lass skit inatt och känner idag av mitt huvud. Nu har apoteket precis öppnat så jag ska försöka gå bort dit för att inhandla något mot migrän.

Inga kommentarer: