söndag 11 april 2010

Dåligt bloggande...

... den senaste tiden.
Jag tragglar på så gott jag kan. Har trasat sönder en fot genom att råka sparka sönder den.
Två tår rejält stukade och funkar nu tack vare lite tejp men de har gjort svinont.
Vi kämpar på och njuter bitvis av det fina vädret och vi gör rundor med alla gångarter och Glorih tappar högar av hår. Vi pratar massor av päls som fälls!
Hon svettas en hel del just nu vilket hon inte gjort alls i samma utsträckning i vinter och har väldigt mycket päls just nu i mina ögon. Lång på något vis. Men sedan är ju inte jag ett stort fan av just päls. Jag vill gärna ha så lite av den varan det går om jag ska vara ärlig och det går ju helt klart åt rätt håll för sådana önskemål.
Hur som så sköter hon sig bra. Vi skuttar små naturhinder när vi ser några och jobbar på grundridningen.

Jag är lite fascinerad av att nu när det är vår och fåglarna kvittrar... då dog motivationen helt.
Jag gör det jag ska typ i stallet och sedan liksom...tar det slut.
Känns inte så roligt just nu helt ärligt.
Men det vänder väl antar jag?

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag är precis likadan! Så fort det blir ljust och man plötsligt får mer tid med hästen (jag har flyttat min närmare mig) så tryter motivationen... Men idag skall jag baske mig ut och leta reda på klätterbacken!