söndag 16 augusti 2009

Uteritt och löshoppning

I förrgår red jag och K ut på våra unghästar.
Vad skönt det är att se hur trafiksäkra de är!
Inga problem att rida längsmed E4an, inga problem med bilar med släpkärror och inga problem med bussar och skördetröskor och så vidare... Det känns så bra!

Nu var min dam lite väl taggad efter att få ha travat i högt gräs för att det skulle kännas som en lugn söndagstur sådär på en fredag, men hon varvade snart ner.
Ett väldans tryck i den traven är det då i alla fall och jag kan knappt hänga med, jag som är van med symaskinstrav sedan tidigare hästägardagar.
Trevlig tur hur som!

Igår stog det löshoppning på schemat.
Min madame larvade mest runt så jag beslöt mig för att höjja mittenhindret.
Hon fnattade runt och busade mest och klippte det som ingenting.
Vi var uppe på metern som mest med lite studs innan.
Några språng bara och och hon skärpte faktiskt till sig när jag höjde, mer fokus och mindre bus.
Trött nöjd dam!

Idag blir det nog vila eller eventuellt en promenad om hon ser stel ut och för egen del så står det hagbygge på schemat men just nu är det friidrott på tv!

Inga kommentarer: