tisdag 18 augusti 2009

Skoflopp

Jag hittar inte på den försvunna hästskon...
Jag har letat och letat och andra hästägare har hjälpt till att leta och leta men borta är den så nu ger jag upp!

Dagens tanke var lite skritt-dressyr med den där sabla easybooten på (som tenderar att åka av konstant..*mutter mummel*) alternativt en promenad men tydligen så blåste det upp när jag slutat jobbet idag.
Vågade mig inte ut då helt enkelt för risken av grenar som kunde ramla ner från träden och så var hon ehm..ganska yster i hagen så att säga efter att ha haft tre dagars vila så det får vänta.
Urpigg 4 åring i kombination med halv storm känns inte sådär jättelovande.

Dagens utmaning blev istället att lasta ur min hästtransport som var fullkomligt fullproppad med hö.
Vi fick plats med en med allt hö i sadelkammaren som blev litet trångare nu då men allt fick plats så det känns bra. Känns lite som att man är en mus som håller på att rusta för vintern.
Jag tycker att det är hopplöst mysigt med hö och det blev innerligt mysigt bland sadlar och grejjer...

Jag har beställt grejjer från USA.
Ska bli spännande att se när de kommer!

Eventuellt är min rosa utrustning till salu...Hör av dig om du är intresserad!

Inga kommentarer: