måndag 10 augusti 2009

Kvällstur och erkännande


Igår kväll blev det en ganska sen kvällstur med sällskap av L och hennes ponny.
Fröken fräkens livs första kvällstur som hon skötte sig utmärkt på hela vägen även om det var kanske lite otäckt i skogen med alla skuggor som blev då månen lyste på oss.
Hon pinnade på bra och jag invigde på både nya ridbrallorna från stud one och min nya svarta Troxelhjälm.
Jag älskar dem båda.
Banne mig.
Det enda som stör mig lite är den sjukt stora reklamloggan på ben och höft som jag tycker drar ner helhetsintrycket massor och att de är sådär lagomt icke figursmickrande med sina vita sömmar men de är ju sååååå sköna.
Jag vill nu ha ett par grå och ett par bruna och och och..men hiskeligt dyra är de.
Jag vet inte riktigt om jag tycker att de är prisvärda då man faktiskt dessutom går runt som en levande reklampelare.

Den nya troxelhjälmen gillas skarpt också. Nyare fräschare modell än min gamla och det är skönt att ha en lite mer diskret hjälm som jag kan varva mellan den och min blå LAS.

MYCKET nöjd hur som med inköpen.

Nu till erkännande då:
Jag tycker att det är ruskigt skönt med en kortare man på Glorih.
Den är lättskött. Man trasslar inte in sig i manen med tyglar etc. Känns prydligt och mer sporthäst.
Jag är dessutom så nöjd med att den blev kort den dagen den blev kort på då hon igår kom in med ännu mer kåda smetat på halsen som istället hade varit smetad i manen igen precis där hon hade en stor kåda-misär då jag tog beslutet att ta bort allt och börja om på ny kula.

Vårt stall är by the way på G nu.
Det är avlyft från dess transportvagn och ligger nu där det ska.
Nu ska det bara monteras och oj vad bra det kommer bli!


Dopet gick förresten jättebra och jag är fadder till den sötaste unge man kan hitta!



Vi har förresten ett stycke genomtrevlig och väluppfostrad arabvallack till salu hos oss.
Katmandu är en fux med många stora vita tecken och är en 05a e:Bayard ee: Red baron och är u: Katanja ue: Samurai.
Han har med andra ord samma morfar som min dam har.
Trevlig steg,trevlig stam och en riktig ängel i all hantering och ruskigt snygg att titta på.
Riden i samtliga gångarter såväl av nybörjare som av duktigare ryttare och kan mycket väl bli en riktig distansstjärna hos rätt ägare.
Känslig och lyhörd och rids nu bettlöst utan några som helst problem.
En goding som älskar uppmärksamhet!

Här är länk till hans annons:
http://hastannonser.se/showHorse.aspx?id=238209

Ett riktigt sweetheart.

Inga kommentarer: