måndag 26 september 2011

Work work

Hela helgen har spenderats på jobb och så har jag haft finbesök i form av Markus.
Markus är numera en stalldräng av rang och det bara rasslar till så är två boxar mockade och hö och vatten är på plats... bara sådär.
Jag kan inte låta bli att tänka: om det går såhär fort och smidigt... kan man inte få en till häst i stallet då? Bara en liiiiiiten till häst? Typ fina älskade Skywalker?
Jag vet att det dock räcker gott med mina två just nu.
Grathea ska jobbas mer nu i höst och sedan blir det insittning och inridning till våren. Stora tjejen!
Glorihs försäsongsträning kommer tas upp och till nästa säsong ska vi vara starkare än någonsin. Jag hoppas på en vinter med mycket pudersnö.
Jag älskar vinterträning!

Båda flickorna fick vila nu i helgen då jag som sagt var jobbat en herrans massa timmar men är idag ledig. Glorih ska få gå ett lite längre pass och Grathea ska ha sadel på sig och promeneras.
Snygga fötter ska de även få!
Blir tokigt som sjutton nu med hovslagartiden i och med att Stenkyrkatitten är inställd och unghästfinalen blir flyttad till Medeltidsritten den 8 okt. Blir lite långt mellan tävlingsskoningen och själva tävlingen men det får bli så nu.

Inga kommentarer: