torsdag 15 september 2011

Tiden går ruskigt fort


jaja, ni har hört det här förut..alla ursäkter för att jag inte bloggat den senaste tiden och japp... det är samma nu också.
Dagarna går i rasande tempo. Svårt att hinna med varje bit och då blir bloggandet lite haltande.
Vi tränar på, känner på nya sadeln,provar oss fram. Vi har bland annat provat havre med livet som insats och nu är den puts väck igen för jag är för gammal för att dö av dumdristighet.
Vi nya grejj är att råka på varenda älg i omnejd.
Vi har plockat svamp under förra helgen. Bara det faktum att JAG hittade svamp i skogen som dessutom är ätbar innebär att vilken dummie som helst kan hitta svamp... även om jag nu fick lite hjälp på traven och dessutom hjälp med att rensa och göra någon sorts föda av dem.
Helt otroligt att jag är en alien i mitt eget kök.
Glorih fattade ingenting av det här med rofylldheten av att gå runt i skogen och leta svamp och lessnade fort. TRÅÅÅÅKIGT sa hon och fnorkade runt.

Gratta håller jag på att plasta ut dvs träna på att få ta överallt med tex en Ikeapåse trots att den prasslar och bär sig åt. Nemas problemas.
Smart häst.

Vi tränar på och ser fram emot Unghästfinalen på Gotland.
Börjar dra ihop sig nu.

Inga kommentarer: