onsdag 27 mars 2013

Vansinnet fortsätter

Grathea är fortfarande vansinnig över att behöva gå i samma hage som Garzon, men avståndet mellan mina två hästar minskar. Gratheas tidigare accepterande avstånd på 200-150m mellan henne och min pojke har nu minskat till ca:50m så det tar sig. Långsamt. Men det tar sig. It´s something!

Glorihs osteopatmöte gick bra. Han gillade henne och gav mig lite tips som jag kommer använda mig av när hon sätts igång. Inga överraskningar rent fysiskt och inget återbesök till honom behövs, så det var kul att höra!
Han blev glad när han hörde att jag använde mig av den eminente hovslagaren Martin Langner
 ( www.horsetec.se ) och sa att jag bara behöver berätta om hennes typ av skada så anpassar han skoningen efter det. Det är bra att ha ett vettigt team runt sig! Jag är så tacksam!

Nu skulle jag vilja ta Garzon till osteopaten Jocke också.
Tror att han skulle kunna göra underverk med honom!
Jocke var en sådan där duktig hästmänniska som man liksom vill stanna hos. Typ: "Hej, flytta in på vår gård och pilla på mina hästar varje dag så att jag vet att de alltid är fräscha och glada och nöjda med sitt liv så att jag inte missar något!". Han må vara trevlig men han är nog kanske inte så pepp på det, men drömma kan man väl? :)

Idag blir det nya skor på dem alla!
Blivit lite senare än vad jag normalt sett har men min hovis har blivit pappa så liiite slack på hovslagartider är väl ok i sådana tider ;)

Inga kommentarer: