måndag 25 mars 2013

Strålande sol! ( Äntligen!)

Sitter just nu och dricker kaffe och ser hur solen strålar utanför fönstret.
Det har varit några fantasiska dagar här i Storskogen, med strålande solsken men bitande kyla.
Tyvärr så har våra två travare i stallet flyttat över helgen så lite tomt har det blivit med både människor och hästar som saknas och jag kan lova er att den som saknar sin travarkompis mest är Garzon...
I och med dennes flytt blev Grathea flyttad till hans hage i och med att om en månad kommer alla mina hästar ändå gå i samma hage på grund av vår flytt till egna gården och tyvärr så är ingen av dem speciellt nöjd med situationen...
Grathea är vansinnig över att inte få gå ihop med stona, och Garzon undrar vad han har gjort för att förtjäna att gå ihop med den där arga arabflickan med såå kort stubin...
Nåja...det blir bättre när väl Glorih får komma ut och gå ihop med dem och få lite fason igen på den där lilla arga.
Misstänker att Grathea kommer att uppskatta rara söta Garzon betydligt mer när väl bossen kommit ut från fängelset. Mohahaha!

Idag har jag och Glorih ett besök inbokad hos klinikens osteopat och jag hoppas på att springa på min väldigt duktiga veterinär Anita för att höra med henne hur Glorihs konvalescent ska fortgå för även om hon är en ängel så en månad och mer, i tvångsvila på box gör att det kokar i öronen på henne.
Hon är en hel del att hantera under promenaderna med andra ord....Sitter just nu på snedden i soffan pga ett hovavtryck på ena skinkan som hon gav mig i fredags.
Det är tur att man har en väl tilltagen bakdel kan man väl säga, och att jag har lite självdistans och kan skratta åt eländet. Hon är blixtsnabb i fotarbetet just nu och jag hade inte en suck på att hinna se vad som komma skulle innan jag fick en fin kick på rumpan.
För att citera Olle: " Haha, man kan SE hur skon ser ut till och med!!!"
Och ja...det kan man faktiskt. 

Annars så tränar vi vidare.
Garzon är en raring som vanligt och med Grathea tränar vi vidare på med den plötsligt uppkomna istadigheten, och det blir faktiskt *peppar peppar* bättre med den sjukan väldigt snabbt.
Hon är inte dum den lilla ;)

Inga kommentarer: