torsdag 28 juli 2011

Vi vilar..

Och snark och pust och huuuuuu så långtråkigt vi har!
Vi är tre som anser att det här med vila, det gott folk, är inget för oss.
Jag möts av symfonier av besvikna suckar när jag går från hagen efter vanlig visitation och sårvård när jag går från hagen och de ger mig låååååånga anklagande blickar som säger mer än tusen ord.
Jag är en så sjuuuuuuuuuuuuuuuukt tråkig hästägare.
En skamfläck av min sort.
Dessutom har jag mage att klampa in och pilla på sår och smeta in dem med Silonsalva ( Ja, jag vet. jag borde gå med i Anonyma Silon-salve missbrukare) på de sår just denna salva passar.

Let´s face it.
Hästar är inga smarta djur.
Jag släppte in Glorih till Theas och Busas hage efter Rimboritten.
Glorih och Grathea känner varandra.
De har gått i samma hage sedan Thea blev min om man bortser nu en månad när Glorih gått i en hage med tunnare bete.
De känner alltså varandra rätt väl...men tror ni ändå inte att det ska bli en girlfight när man släpper ihop dem?
Självklart.
Suck suck suck.
Thea blev ett svullet framknä med sår rikare, och så har hon fått ett ganska fult sår nere vid hoven som gärna blöder om man pillar på det.
Glorih har fått ett tjuvnyp över sitt ena höftben, av en liten arg arabmule.
Busa i sin tur är prickfri förmodligen tack vare att Thea har gått emellan varje gång Glorih ens övervägt att hälsa på Theas nya lekkamrat.
Så otroligt larvigt.
Hur som så ser allt ut att läka finfint och redan dagen efter så såg Theas knä ut som sig självt igen om man bortser ett litet såsande sår och så det där såret på bakbenet vid hoven då..

Idag är de såklart bästa kompisar hela högen.
Kändes det nödvändigt att slåss innan när man några dygn senare knappt kan leva utan varandra?
Nötter.


Annars så måste jag berätta att förutom mitt Silonmissbrukande så har jag blivit förälskad i magic brush-borstarna. I love them!
Jag är ju ingen borstare. Jag erkänner.
Jag har aldrig varit en sådan som gillar att borsta, putsa, fläta och pilla med sådant där kraffs. Jag vill ha en bra rejäl borste som tar bort smuts fort, som är enkel att rengöra och som hästen gillar. Magic brush har allt det där.
Love it!

Inga kommentarer: