tisdag 2 november 2010

Och regnet bara öser ner...

Idag har vädergudarna bjudit på riktigt iskallt höstregn. Hu och fy tyckte både jag och häst så jag ställde in dagens planerade dressyrpass på den vattensjuka ridbanan och gick en kortare promenad istället med min dyngsura arabhäst.
Tog in henne och bytte täcke och visiterade henne. Hennes tidigare lite lite varmare framben där hon haft sin hovböld är nu helt svalt. Så himla nice!

I morgon blir det dressyr:)

Förresten så har jag i och med det nya jobbet börja drömma igen.
Fast jobb betyder garanterad inkomst så drömmen om att kunna ha två hästar är nu vaken och i liv igen.
Chasing the dream.
Om jag ska satsa på distansen som jag vill så måste jag ha två hästar och jag måste våga drömma.
Jag är blixtsnabb på att idiotförklara mig själv när jag drömmer men denna gång ska jag våga!
Har kikat länge på annonser men inte hittat något som fångat mitt intresse men vet någon om någon pärla som står där i sitt stall, så är min emailadress: c_theander@hotmail.com



2 kommentarer:

Liza B sa...

ÅÅh gud vad kul med en till häst! :)
Hoppas du hittar någon snart.

Skönt att det är bättre med hovbölden, mitt sto är också bra nu, skönt! :)

Ellinor Karlström sa...

Oh vad roligt med hästletning! Jag blev ju med en till fast jag inte hade råd... ;-) Men nu blir jag ännu mer inspirerad att våga mig ut på Hampus, som ju ändå har åldern inne.

Skall höra mig för om häst, men jag har inte så många distansbekanta precis.