måndag 27 maj 2013

Nu har Glorih åkt på betäckning

Och det är så tomt hemma utan henne.
Hon skulle ju åkte redan förra helgen men allt blev så stressigt då hon plötsligt började, för min del, oplanerat brunsta. Enligt mina beräkningar så blev hon 5dgr tidigt, kanske pga värmen och att samtliga ston på gården började brunsta typ samtidigt, eller så har jag totalt räknat fel. Hur som så fick hon åka nu redan denna helg för att det INTE ska bli stressigt vid nästa brunst. Så nästa år hoppas jag på en Maj-unge. Det får gärna bli en fux med mycket tagel, men jag är inte kräsen.Vad som helst undan den hästen skulle göra mig lycklig.
Känns tryggt att hon kommer få bästa möjliga omvårdnad och såg nöjd och glad ut när vi åkte.

Lite overkligt känns allt dock. Ska jag ta fram ett föl? Se där! En punkt som kommer kunna strykas från min "Bucket list"

2 kommentarer:

Jonna sa...

Vilken blev den tilltänkta hingsten?

Team Theander sa...

Det blir Gimmick :)