måndag 10 december 2012

Vi är på G. Tre G.

Säsongen 2012 blev inte som vi hade hoppats på men nu har vi kavlat upp ärmarna för säsong 2013 istället.


Glorih

Det som inte dödar härdar heter det ju och så även i vårt fall.
Vi har under detta år samlat på oss en hel ryggsäck med bra erfarenheter och lärdomar som vi kommer att ta med oss i framtiden. Sommarens tema har varit lite i Hovens tecken.
Först lärde vi oss vikten av bra fäste även på asfalt efter Göingerittens "nästanvurpa" som resulterade bland annat i en ganska ful sträckning, sedan hur man vårdar trasig hov efter närkontakt med linjebuss och nu sist hur man ska bli av med en märklig och envis hovböld.
Allt går att lösa med hjälp av lite teamwork och jag har så mycket att tacka min eminente hovslagare  Martin Lagner för.
Vad skulle jag göra utan honom?

Som  Kanye West skulle sagt:

Work it, Make it, Do it, Makes us
Harder, Better, Faster, Stronger

Träningscravingen har varit svår för oss båda, nu är vi ute i spåret igen i pannlampans sken.
Watch out!




Grathea- aldrig sur på tur!


Grathea går från klarhet till klarhet och tuffar på. Vi har varit ute i trafiken och tagit oss över allt från stock och sten till vattenfyllda diken. Hon rynkar inte mulen för mycket. Träningen flyter på såväl med som utan sällskap och jag kunde inte vara nöjdare med min lilla stora tjej.
Jag blir alltid väldigt glad när jag rider henne!

Och så till nytillskottet och det tredje G´t:

                                                                Garzon Gilfi




Garzon Gilfi-Även han snygg i turkost

Nytt på gården är Garzon Gilfi!

Fruktansvärt trevlig stam i mina ögon.
Han är e: Garizim u: Implora Natascha ue: El Colorado   
Kärlek vid första ögonkastet.
Tanken var att jag bara skulle ha två hästar men ibland vill ödet annorlunda, och med support från mitt fantastiska team som jag har runt mig så kan drömmar bli verklighet, och nu står han där, drömprinsen.
Stort tack Mona och  Anna för att ni ger mig chansen!

Jag är så oerhört tacksam över alla dessa fantastiska människor som jag har runt mig så ni kan inte ana! 
Utan er hade jag bara varit en liten lort. You make me real!

Ni är magiska! Tack och tack!

Tävlingsplaneringen smids och hästarna är fina….


2013…..Bring it on! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas på er. Ni är grymma :)

/Jocke