torsdag 16 augusti 2012

Livet går lite på lågfart...

Semestern är slut och jag har kastats in i jobbets verklighet igen.
Det är liiite tungt att pallra sig upp på mornarna och inse att det är en dålig idé att tro att man kan vara vaken lika länge som man brukade vara under de lediga dagarna. Både naivt och oturligt tänkt kan man säga.
Men... jag överlever !
Idag är det full rulle på jobbet. En heldag 07:00-20:30 typ, så idag blir det nog inte så mycket rida men jag kommer förmodligen gå ut och löpträna en sväng ikväll när jag kommit hem.
Det är väl den träningen som flyter på bäst just nu. Den egna träningen alltså... Nya löparskor är inhandlade som funkar bätre för mina fötter så nu har jag inget att skylla på kan man väl säga.
Känner mig starkare och smidigare idag mot vad jag gjorde för ett halvår sedan vilket helt klart är trevligt!
Gratheaträningen går också bra. Hon är fruktansvärt rolig att rida den där lilla hästen. Hon har så lätt för sig! Vi leker mest, öppnar grindar och stänger grindar med mig på ryggen. Finlirar på kommandon för halt, avsaktning och för de olika gångarterna och hon sköter sig fint. Blir korta pass och utmaningen är att göra alla pass lika roliga och intressanta för hennes del.

Glorihs sår på hoven är en tråkig sak. Hade förvisso inte räknat med något annat och även om det ser fint ut och läker så sakteliga så är det just det det gör: det läker så sakteliga. Helt i sitt eget tempo. Varken hovis eller veterinär kan göra speciellt mycket mer än vad jag gör: hålla rent och ge det tid.
Jag saknar att rida henne. Massor. Sträcka ut i en galopp. Känna hur hon blir starkare för varje tur vi gör. Rida lektion.... ja ni ser.
Man försmäktar lite när man inte får galoppera på ett tag.

Inga kommentarer: