söndag 3 februari 2013

Här händer allt och inget

Dagarna rullar på och jag njuter av att det känns som att dagarna blir längre tack vare att det är lite ljusare lite lite längre.
Det är så guld och lyxigt att i alla fall få en timme ljus efter att man kommit hem från jobbet vilket innebär att jag hinner rida en häst innan mörkret faller, och innan jag blir tvingad att plocka fram pannlampan för att få lite ledsyn under tiden de andra två får sin motion.

Vi är för övrigt på G att flytta till en egen gård och är lite eld och lågor över detta.


Både förfärligt härligt och fantastiskt läskigt.

Har alltid haft min häst installad hos någon annan och därmed inte haft huvudansvaret för att allt ska fungera, men nu så blir det att stå på egna ben.
Flytten blir av i Maj och innan dess så ska det göras hagar och stallet ska fixas i ordning ( just nu så är stallet ett förvaringsutrymme och fd kostall så ni vet vad jag gör på helgerna när jag inte rider....)
Ska blir jättehäftigt att få formge något precis som man vill ha det från början!
Har ni tips och trix får ni gärna skriva ner dem till mig!

Annars så ser drömmen ut som så att hönshuset ska dammas av och ett gäng Kindahöns ska köpas in till sommaren.
Valp letas det för fullt efter, då man inte kan bo mitt ute i skogen alldeles ensamma med långt till grannar utan en jycke som skvallrar om någon annans närvaro.
Kaninerna kommer att få det toppen i trädgården och är någon sugen på en kaninunge så är det bara att säga till. Mina kaniner är friska, sunda,snälla och rara och lämpar sig väl till barnfamiljer.
Av rasen Dvärgvädur och kommer att finnas med och utan lejonman.
Appropå andra hobbys...

Hästarna då? Hur kommer de att få det?
Bra kan jag säga. Träningsmöjligheterna kommer att bli helt fantastiska och naturen lovar mer kuperat än vad vi har nu att träna på.

Sådär ja! Där har ni lite av "det senaste nytt" från oss!

Inga kommentarer: