lördag 29 maj 2010

Döden har varit nära

I alla fall om vi pratar om mina ben.
Jag har seriöst haft problem att ta mig ur sängen sedan jag, den idioten, sprang 5 km på Blodomloppet.
Jag har sprungit två eller tre ggr sedan i julas och har sammanlagt skrapat ihop 7km med alla de gångerna ihopräknat, vilket bara är för tragiskt egentligen. Noll flås har jag...
Jag är ju ruskigt tävlingsjävul så jag tände till som sjutton i starten , pep iväg som ett skott och försökte sedan hålla ett jämt tempo.
Jag är stolt över att jag gav mina betydligt mer löptränade kamrater en god match ,men fick ge mig på upploppet mot väninnan K-S.
Hon slog mig alltså....men resten hamnade bakom mig i alla fall;)
Vid två kilometer kändes bra...vid tre började det bli lite motigt och det blev drygt som sjutton att löpning blev så ryckig pga allt folk som trängdes. Ibland stog man banne mig helt stilla och jag hatar när folk knuffas och bär sig åt, jag blir skitsned över sådant! Dessutom retade jag mig som sjutton på dem som gick 5 i bredd på de smala cykelvägarna så vi som sprang fick ta oss en rutt ut i skogen. Morr!
Vid tre och en halv kilometer gick jag bara på ren jäkla vilja hela vägen in i mål.
Synden straffar sig självt och sedan i torsdags och efter detta lopp har jag ont överallt.
Mina ben känns stundom som döda korvar som jag bär runt på. Fötterna värker och jag har till och med träningsvärk i vristerna.
Jag har liksom ont överallt...jag liksom ålar mig ur sängen för att kunna ta mig upp över huvudtaget.
Jag hade iofs räknat kallt med att detta idiot-tag som att springa detta lopp så dåligt löptränad som jag är, skulle straffa sig på detta viset och det är lätt att vara efterklok och tänka att jag borde ha gått varvet runt men tyvärr är det inte en sådan modell på mig.
Allt eller inget, haha!

Glorih och jag har annars ridit ut ett pass och hon skötte sig fin fint som vanligt. Mycket trafik denna dag men det är inget problem. Vi har även tagit ett pass på banan med grundlydnad som fokus och hon sköter sig fint.
Jag hade tänkt åka till Karin och hennes Katmandu men så blev det inte idag pga lite bilstrul för min del. Vårt vrålåk sköter sig inte riktigt som det vore önskvärt utan kommer med egna initiativ vilket inte är sådär jätteuppskattat som bilförare... hur som så ska vi försöka komma iväg i morgon istället med min bil eller om vi får låna vår finaste A´s bil.
Bara önska oss fint väder;)

Inga kommentarer: