tisdag 29 oktober 2013

Young, but I´m not that bold

Blev en vaknatt i stallet inatt pga stormen Simone.
Nåväl, vår storm i Östergötland var inte långa vägar så jobbigt som den var i södra Sverige men tillräckligt för att ta in alla hästar.
Har bara en lösdrift än så länge även om stallet är i full färd med att renoveras och jag testade att först ha dem ute i lilla hagen utanför stallet där vi har deras ligghall, men när det började blåsa upp desto mer vid midnatt och strömmen gick så tog vi in dem.
Det blev för livat i hagen helt enkelt.
Bor man med såhär mycket skog runtom som vi har och totalt beckmörker så vill man inte att några hästar ska försvinna ut från hagen....
Man upptäcker hur liten man är när man står där mitt ute i hagen och alla lysen på gården släcks. Det är så mörkt att du inte ens kan se handen framför dig fast du står på din egen tomt...
Hur som, så fick vi in hästarna.
Grathea har paxat spiltan sedan länge. Hon gillar att stå där och äta sitt hö. De andra två bands upp på gången med hö mellan dem och jag hamnade under ett vintertäcke på en soffa som vi har i stallet. Olle var gullig och kom ut med allt från thé till kakor och popcorn.
Vi tog oss igenom det och idag är det bättre väder även om det regnar och blåser en del.

Vad händer annars då?
Grathea har blivit helklippt. Dumt kan man tycka, att helklippa en 4 åring och inte ens ett enda ridhus i sikte, men eftersom hon tycker att det är lite obehagligt att bli klippt och erfarenheten jag fått efter de åren jag haft ihop med henne, så har jag lärt mig att ju mer hon utsätts för saker hon ogillar, ju bättre går det.
Så helklippt fick det bli. Att ha med helklippta hästar i all skötsel att göra är inget negativt alls. Lätt och smidigt.
Mor och far har varit på Gekås och fyndat ett Amigotäcke åt henne så det blir toppen.


Jag har varit och fått min Atlaskota behandlad. Vet inte om det kommer att hjälpa ännu men eftersom allting annat tar sådan tid och jag vill ha resultat gärna nyss så blir det nu som så att jag provar mig fram. Fått tillbaka resultatet på magnetröntgen efter att behövt jaga efter det själv, och det är skönt att cystor etc är uteslutna.






2 kommentarer:

Therese sa...

Hur blev resultatet av behandlingen av atlaskotan? // Therese

Team Theander sa...

Absolut ingen större skillnad alls tyvärr :(