onsdag 9 oktober 2013

Det pretentiösa i det opretentiösa

Ett faktum som många är medvetna om är att man inte är rik eller förmögen på något sätt som sjukskriven.
De små mynten vänds och vrids på för att djurens standard inte ska sjunka,  och att den egna standarden sjunker kanske desto mer är ett mindre problem när det är lite krisigt.
Så länge de fyrbenta och fjäderbeklädda inte märker något av det så är det helt ok för mig.
Man får lära sig trolla lite. Koka soppa på en spik.
En älskad sadel kan förvandlas till pengar som gått plexiglas till fönstren i stallet för att hästsäkra där inne, och kan dessutom bidra till lite mer renovering av det gamla kostallet som förhoppningsvis ska bli ett supertrevligt litet stall sådär lagom stort för 3 hästar. Myrsteg framåt.
Det blir inte flashigt på något sätt men funktionellt och mysigt. Det räcker för mig.

Helt off topic men ändå på samma linje:
Jag har ju grava svårigheter att ta in information så det här med allt runtomkring, alla regler, villkor och vilka papper som ska vart, blandat med  remisser hit och dit. Har fått nya tider för nya undersökningar nu i alla fall. Tider i November. Det går snabbt nu i svenska sjukvård. Har bara tagit minst 2 år och ta sig hit, och en sjukskrivning sedan maj månad i år....
 Det har nu gått 14 dagar sedan min magnetröntgen av huvud utan att fått reda på resultatet från den( skulle ta max 10 dgr sa de)  så jag antar att jag inte har en hjärntumör i alla fall. Då borde de ha hört av sig tidigare säger min uteslutningsmetod.
 It´s something!
Jag kan i alla fall sammanfatta alla dessa papper som ska hit och dit ( försäkriningskassan, arbetsgivare och hej och hå) med att jag har noll koll, känner mig ovanligt korkad, och känner efter att ha gått och skrotat hemma så pass länge som jag nu gjort så borde jag vara fullblodsproffs på vart alla papper ska. Men som sagt var: Så ser verkligheten sannerligen inte ut.
Japp, jag borde vara sjukskriven för att vara sjukskriven.
Det är uppenbarligen för mycket ansvar och hög nivå för mig att vara det.
Jag fattar verkligen inte.
Pyskbrytet nära.
Hej!