måndag 7 maj 2012

Jag är en usel bloggare...jag vet!

Läste Fröken Fredrikssons blogg nyss där hon bad sin mormor om ursäkt för att hon inte uppdaterar bloggen och jag får göra samma sak fast i mitt fall be farfar och farmor om ursäkt... Finns tusen orsaker ( brist på internet tex) till varför man inte kommer till skott med bloggningen men här kommer ett livstecken i alla fall! Saker som händer här då? Glorih har gått sin första CEI80* Godkänt som som purfräsch. Red långsamt och på säkerhet så det var mest väldigt mysigt,roligt och härligt att prata strunt med fina Liza. Hon är väldigt saknad måste jag säga och bor alldeles för långt bort. Hon bör absolut flytta ner hit med både hästar och familj anser jag förståss. Vi hade dagen till ära familjen Sundberg som hinknissar och min fantastiska sambo Olle gjorde sin distanspremiär,och det med stor värdighet( han är en stjärna!), pga att mina föräldrar verkligen inte kunde just den här helgen. Surt för dem för vi hade en toppendag trots regn ;)! Grathea kör jag lite hårt med inridningen just nu då hon sedan ska få gå på bete och ha det gött i sommar. Travad uppsutten och det är något speciellt det där med första traven tycker jag. Man får en ny känsla för sin häst...om hur det skall bli när det hela är klart och färdigt. En känsla av hur det skall bli när hon blir stor helt enkelt. Härligt och flytande. Hon har lätt för sig om än lite åsikter men vi löser det bra.

Inga kommentarer: